На сьогоднішній день парапланеризм є одним із найпростіших, найбезпечніших та найдоступніших видів спорту та відпочинку.
Для польотів вам достатньо придбати параплан чи відвідати спеціалізований клуб. З висоти пташиного польоту можна побачити всю красу землі, насолодитися відпочинком, повною волею. Відня наповнюються адреналіном, політ захопить вас повністю, ви забудете про всі свої проблеми і повністю віддасте у владу параплана.
Для польотів необхідний пагорб без рослинності, висотою понад 150 метрів. Зазвичай ідеальними умовами є гірськолижні курорти, але літають і в інших місцях, наприклад, під Києвом у Ходосіївці. Якщо немає умов, а літати хочеться, застосовують наступний спосіб – людину розганяють і тягнуть спеціальним тросом – на рівнині або водній поверхні. Останній спосіб найбезпечніший, якщо звичайно людина вміє плавати.
Не можна плутати польоти на параплані зі стрибками з парашутом. Це абсолютно різні речі. На параплані літають. Причому досить непогано. Швидкість зниження залежить від майстерності пілота та погодних умов. Зазвичай хороший параплан розвиває швидкість горизонтальному напрямі 20-40 км/год у своїй знижуючись зі швидкістю близько 1 м/с. Тривалість польоту може становити 1-2 години, дальність – 30-50 км. Але параплани з високими аеродинамічними властивостями вимагають високої майстерності пілота. Зазвичай для новачків достатньо параплан першого класу, який самостійно виходить з критичного стану за 4 секунди. Параплани другого класу використовують досвідчені спортсмени. Третій клас використовується лише майстрами, та й то рідко. Занадто складне управління та залежність від погодних умов.
Якщо ви ніколи не літали на параплані, вибирайте тільки 1 клас. Помилкою новачків зазвичай є недооцінка всієї серйозності цього виду спорту. Потім часто буває пізно. Але якщо ви пройшли курс навчання, у вас чудовий параплан – то боятися нічого. Ніколи не купуйте параплан, якщо ви ніколи не літали. А також слід остерігатися купівлі вживаних і у випадкових продавців. По-перше, ви можете купити зовсім не той параплан, який вам підходить, а по-друге, ненадійну річ. Параплан повинен відповідати вашій вазі. Існують спеціальні вагові категорії, і бажано щоб ваша вага припадала на середину допустимого діапазону.
З собою необхідно взяти:
1. Щільний одяг з довгим рукавом та штанинами
2. Щільне взуття на товстій підошві, низьких підборах (черевики, кросівки та ін.). Кеди не рекомендуються!
3. Рукавички (за холодної погоди - обов'язково, влітку - бажано)
4. Якщо ви носите окуляри або контактні лінзи, то можна взяти з собою гірськолижні або спеціальні парашутні окуляри.
На сьогоднішній день ринок "повітряних послуг" ще не сформувався, але певні цінові тенденції вже намітилися. Так, наприклад, вартість першого польоту на Київщині коштує приблизно 30 грн. На гірських курортах – у 50-60 грн. Наступні польоти, як правило, вдвічі дешевші. Політ у тандемі з інструктором коштує близько 50 грн. Курс із 10 уроків у інструктора може "потягти" на 150$. Тоді Вас навчать стрибкам з гори, управлінню парапланом на великій висоті (до 1000 метрів), далеким польотам та техніці тривалого ширяння. Після цих занять новачок може літати самостійно. Перший вступний курс навчання триває лише 30 хвилин, і ви вже можете літати.
У Карпатах літають у наступних місцях.
Польоти на Боржаві
Хребет Боржава висотою від 1300 м. до 1700 м., тягнеться на 25 км. Основні вершини – Великий Верх – 1598м., Стій – 1681 м., Темнатик – 1343 м. Безліса зона хребта знаходиться вище 1200 м. Хребет має бічне відгалуження у північно-східному напрямку довжиною 10 км. Вершина Великий Верх є місцем старту в усіх напрямках залежно від напряму вітру. Крутизна схилів 20-30 градусів. Польоти можливі над хребтом і вздовж долини паралельно хребту з північно-східного боку.
До Воловця можна доїхати поїздом – з Ужгорода, Чопа. Від Львова до Воловця відстань 190 км. Також можна доїхати автобусом з Ужгорода.
До старту на м. Великий Верх від турбази "Плай" - 10 км., від турбази "Думка" -20 км. Доставку пілотів та парапланів на старт доцільно здійснювати трактором із причепом. Час у дорозі від Воловця – 2 години, з них пішки на вершину 30 хв. З турбази "Думка" - на одну годину довше. Можливий доїзд на хребет від турбази "Думка" трактором з коротким причепом (на 10-12 осіб) короткою дорогою. Тоді час доїзду скорочується до 1,5 години.
Стартувати можна з будь-якого місця хребта, але оптимальний варіант – вершина гори Великий Верх. Переважаючі напрями вітрів - західні, тобто. у бік долини. Польоти безпечні за вітру до 7 м/сек. При сильнішому вітрі з'являються великі роторні зони за крутими хребтами. Старти можливі у штиль через наявність постійних терміків у районі вершини. Термики жорсткі з багатьма вузькими ядрами від +4 до +6. Край хмар – від 2000 до 2500 м. Найбільш оптимальний час старту з метою проходження маршрутів – з 11 до 15 годин.
Рахів
Розташування: Україна, Закарпатська область, м. Рахів (140 км від м. Івано-Франківськ, 210 км від м. Ужгород).
Доступність: З боку Івано-Франківська – залізницею та будь-яким автотранспортом. З боку Ужгорода – будь-яким автотранспортом. Львів – залізниця, автотранспорт.
Короткий опис: Літній центр Рахів є комплексом схилів з перепадом висот від 450 до 1400 м (над рівнем моря) з віддаленням від центру м. Рахів 4-10 км. До місць старту можна дістатися легковим автотранспортом. Крутизна схилів 30-40 градусів дозволяє здійснювати польоти, як і термічних, і у динамічних потоках. Основні напрямки схилів для польотів – Північно-Східний та Південно-Західний. Умови польотів - для початківців (необхідний деякий досвід польотів). Посадка на футбольне поле у м. Рахів (з долоточним досвідом, можна і на дельтаплані).
Крім того, є можливість польотів в інших місцях, зокрема, з найвищої вершини України - Говерла (Свидовецький хребет).
Взимку також можна літати.
В Україні на гірськолижних центрах літають у Славському, Драгобраті, Подобовці, Кострині, Буковелі, Чернівецькій області Польоти на параплані вдвох з інструктором на лижах або без відбуваються з грудня по квітень. Вартість польоту близько 90гр. У Славську найкраще. Літають на всіх схилах. Парапланерні старти можливі на Тростян, майже на всіх підйомниках. Але польоти можливі за відповідного напрямку вітру, інакше може занести та повісити на ялинки, що малоприємно. При сильному вітрі також польоти неможливі.